Saturday, 7 January 2012

marilah selamatkan kucing binatang kesayangan Nabi Muhammad s.a.w

aku bace majalah MASTIKA keluaran Januari 2012. ade tajuk nih yg membuatkan air mata aku mengalir . 'Dari luar kurungan kucing jalanan ' .
 ye pasal kucing aku menangis . da name pun kucing jalanan mesti ade orang buang kan . ta kesian ke ?? bile da lame jadi kucing jalanan mungkin kucing-kucing ni pon da biase dgn kehidupan yg macam tu . tup tup kene tangkap plak dgn pihak DBKL (macam org tade lesen niaga plak) . dah kene kurung dalam sangkar ta dapat laa na bebas macam sebelum nih . tp aku suke laa bile pihak DBKL tangkap kucing-kucing nih dorg jage , bagi makan so tade laa kucing-kucing nih kelaparan . tapi sume tu seminggu jee . 
yee SEMINGGU ! pastu ape jadi ngan kucing-kucing nih ?? 
hmm SEDIH !
 kalau korg na tau lepas seminggu pihak DBKL jage, dorang akan melupuskan kucing2 ni dengan menyuntik racun 'pentobarbital' . kesian ! macam kejam kan ? :( 
tapi sume nih boleh dielakkan dengan membeli kucing-kucing tu . dalam mase seminggu tu pihak DBKL akan uar-uarkan kat org ramai yg berminat dalam internet . korang boleh membeli kucing-kucing nih dengan hanya RM15 kat Pusat Haiwan DBKL . dengan cara macam nih mungkin kucing-kucing nih boleh hidup lg lame tanpa suntikan racun tu . 

mak , sara na beli . kesian kucing-kucing ni ! :(



(gambar sekadar hiasan )

No comments:

Copyright © 2011 . All Right Reserved by Ladyzsara